Egy picit rólam...

Még a mai napig nem tudom eldönteni mi volt előbb.

Ezt már meséltem egyszer valakinek, akit nagyon megkedveltem, és most elmesélem nektek is.

Egy kis faluban nőttem fel, nagyon aranyos kis falu, kis kastély, bánya, patak :)

Akkor még csak egy kocsmával dicsekedhetett. Semmi bajom a faluval szerettem ott élni.De másként alakultak a dolgaim mint a többi korombeli gyereknek, hogy miért is? Hát ennek az oka szerintem a Postás Borika néni és a Könyvtár. Kis alsós sulis voltam még, ( képzeljétek az osztályunk létszáma 6, azaz hat fő volt ) amikor a posta mesterék lányával kezdtem el barátkozni, Ágival. Ők ott laktak a Postán, elöl volt a hivatal, makulátlan tisztasággal, illattal, dugdosós telefonokkal, őrült nagy pecséttel, széffel, engem mindig elvarázsolt az a hely, amikor bekukkoltam, mert igazán minket be nem engedtek, mert az volt a HIVATAL.

A hivatal mögött volt egy kis szoba ahol aludtak négyen és függöny választotta el a csöpp konyhát, víz nem volt bevezetve, néha láttam barátnőm Apukáját, ahogy nagy fehér fémlavórban mosakodott szappannal. Ági szülei vezették a hivatalt. Nos, ez a kislakás tele volt zsúfolva, mindenféle számomra érdekes dolgokkal.Borika néni kincsei voltak ezek, Ő ugyan is Budapestről származott, rengeteg mindent hozott,lemezjátszót, francia kártyát, sálakat, könyveket.Hát ott tanultam meg römizni, ott tanultam meg mi a különbség az opera és az operett között, mik azok a sanzonok, milyen is az a színház, és könyvek.

Ruttkai Éva Huszti Péter,Fekete István, Grimm ....

Felmásztunk a diófára és ott olvastunk, vagy éppen mindenféle kalapban és ruhákban teadélutánt tartottunk.Aztán kinőttem a diófát, Ági Budapestre került kollégiumba, és én kíváncsi voltam továbbra is, egy utcára volt a Könyvtár, aztán pont a házunkkal szembe építettek egy új könyvtárt!

Beiratkoztam és elkezdtem olvasni, csíkos könyv, pöttyös könyv, vakondos mesekönyv,és volt, hogy az illata után kerestem, volt, hogy csak megtetszettek a képek színek.

Emlékszem a könyvtáros néni, megkérdezte milyen könyvet szeretnék, mert az rendeli meg, mert annyira rendszeres könyvtárba járó voltam.

Így kerültem be egy álomvilágba? hm..ami annyira messze volt, a falusi világtól, mint Makó Jeruzsálemtől. Jól kiterveltem, hogy akkor majd én is elmegyek a fővárosba tanulni, balett táncos akartam lenni, újságban (KÉPES ÚJSÁG ) volt egy hirdetés, szépen kitöltöttem a jelentkezési lapot és az 5. osztálytól lehetett menni, és amikor jött a válaszlevél, szüleim meglátták, hát mit mondjak,hihetetlen perpatvar lett ám belőle. Persze nem engedtek el, és rájöttem ez a világ marad esténként, amikor ágyba bújok, és marad a mindennapi élet itt a faluban a többiekkel.

Mi volt előbb a tyúk vagy a tojás, szóval naiv voltam és úgy ismertem meg ezt a világot, vagy ez miatt a világ miatt lettem naiv, nem tudom.

campaigns_2036.jpg